måndag 6 augusti 2012

GöstaNatta!!

Hej på er alla därute,

var uta på nattfiske natten tills idag för att försöka få tag på Barkens guld(Gösta) Blev en huxflux vända då jag bestämde mej sent för att åka ut och fiska!

Väl ute på sjön vid 22-tiden så var det väll ett tiotal trollare ute som var på jakt efter samma sak som mej! Blev en kanonkväll med månklart och stjärnorna som bildade sina olika mönster på himlavalvet!
Och på Barkens vatten så var det bara lite småvågor som senare övergick till krusningar och sedan till att bli spegelblankt med månens sken speglandes!!

Och nu till det roliga FISKET:

Ja vad ska jag säga mer än att det var underbart otroligt fantastiskt kul!
Började redan när jag höll på att sätta spöna. Efter tredje spöet röck det ur men en bom sen var det dax igen efter sjunde spöet och där satt kvällens första Gösta på 4.4kilo fortsatte att sätta i grejorna och precis när jag var klar med sista spöet så fick jag napp tyvärr det också en bom. Tänkte för mej själv att vad är detta!?(jag menar man kan åka flera nätter i rad utan ett napp och så denna start på kvällen)

Jahapp vände tillbaka till samma ställe igen och det tog inte lång tid innan nästa Gösta sög tag och var upp och hälsade på(5.1kilo) Blev ett bomnapp till innan jag vände tillbaka igen och då kom kvällens tredje Gösta på ett snabb-besök (3.7kilo) Hade sedan ett till bomnapp innan allt lugnade ner sej vid klockan 00.15.

Körde fram och tillbaka på samma brottsplats men det var lika lugnt som det spegelblanka vattnet! Klockan hade sprungit fram till 02.00 ungefär utan ngt mer napp så jag bestämde mej för att plocka ihop och åka hem.
När jag har plockat upp alla utom fyra spön så hör jag det svischar till på taket och Gösta nummer fyra var ett faktum(5.3kilo) Och detta fick bli en fin avslutning på en fantastisk kväll!

Gösfiske kan vara riktigt roligt ibland=) Skitfiske/Kling

3 kommentarer:

Anonym sa...

Klockren summering Kling, grymt kul att följa eran blogg och era äventyr:-) Och Grattis till det grymma fisket du hade inatt!/Stefan

Anonym sa...

Grattis till bra fiske, kul sammanfattning av fisket också!
Ha det gött och skitfiske på er/Kalle

Team Kling & Klang sa...

Kul att ni gillar våran blogg:-) Vi försöker blogga så mycket vi kan! Skitfiske på er/Kling