tisdag 27 oktober 2009

Pälle Silvers fiskesäsong 2009!!

Hej på er alla storfiskare därute!

Fy f-n vilka bistra tider vi går mot nu med blask,kyla och snö...USCH...
Så min fiskesäsong är väll nu(bara att erkänna) inne på sista halmstrået, men det ska väll försöka hinns med nån enstaka vända till innan isarna lägger sej!!

Men ser fram emot nästa säsong efter denna för min del en kanonsäsong, med ett resultat på gös 4,8kilo(trolling) Öring 5,07kilo(spinnfiske) och ett x atal gäddor i varierande storlek och en hel del fångade regnbågar och någon Harr på flugspöt!! Men det man kommer ihåg av denna fiskesäong är väll två saker: NUMBERO UNO: DRÖMFISKEN(i mina mått mätt) Öringen nere vid söderbärkebron på en liten spinnare och ett UL-spö med 0,12mm lina!! Den fisken/kampen kommer jag nog aldrig att glömma!
NUMBERO DOS: Flugfisket, har verkligen varit roligt att lära sej! Då jag bara har lånat farsans grejer förut så bestämde jag mej för att skaffa egna grejor och satsa på att lära mej ordentligt!!Och det har verkligen varit en upplevelse med mycket fisk(för att vara nybörjare) och även en massa bortkastade flugor i träd, gräs, botten och dylikt!!

Sen har jag ju varit med i tre fisketävlingar i sommar!

Tävling 1
: Mot Ari(TeamHK) vi tävlade i störst gös på Barken och där slog jag till och vann på 4,8kilo!!

Tävling 2
: Mot farsan och det var det flest gösar, vann även denn tävling då han inte lyckades kroka en gös på hela sommaren!! Dessa två första tävlingar resulterade i två lådor öl som pris till mej=)

Tävling 3
: Mot John Watz och denna tävling inkluderade i spinn,trolling och flugfiske och där vann jag totalt med 11-3(den som fick flest fiskar varje gång vi var ut tillsammans fick en poäng!!) Så detta kan man väll bara kalla utklassning=)

Så summa sumaro av Pälle Silvers fiskesäsong 2009 kan väll inte annat än kallas lyckad!!
Tack för mej för denna gång, på återseende!!

MVH El Capitano Pälle Silver

Inga kommentarer: