tisdag 4 augusti 2009

PÄLLE SILVER EN STORFISKARE ÄR FÖDD=)

Hej på er all där ute...

Idag har jag varit nere vid bron i söderbärke och fått min livs fisk hittills i mitt liv!!!

¨Va så här att jag och John åkte ner med våra UL-spön för att fiska lite Abborre men det visade sej redan efter 5 minuter så får John en Öring på dryga kilot, så vi tänkte WOW!!!
Sen blev det dött ett tag innan några abborrar nappade och sen hände DET!!!

Vid 19:15 tiden small den på, en öring på fina 5.07 kilo i mycket fin form=) Och det gjorde ju inte saken sämre att jag hade mitt lilla UL-spö med 0.12lina och en liten spinnare!! Herregud vilken kamp det blev, efter att den huggit så dröjde det 5sekunder så hade den dragit iväg 50-60meter bort!! Dröjde väll 15-20 minuter innan jag hade landat den efter några missar med handen(Hade ingen håv) men på 3-4 försöket så fick jag ett ordentligt tag med handen och kunde skakig och helt överväldigad lyfta upp drömfisken hittills i min fiske karriär!! Fy faen sitter med ett stort leende på läpparna än!!!

Så Ari(Team HK) nu har jag än en gång bevisat vilken storfiskare jag är=) Så du behöver ju inte skämmas allt för mycket i höst nu när vi summerar tävlingen och du inser att jag spöat dej för andra året i rad!!!=)

Skitfiske på er därute Mvh El Capitano Pälle Silver

WOW 5.07 kilo på ett UL-spö i Barken.....Fy faen nu är man kung i byn ett tag framöver=)

1 kommentar:

Mikael Risberg sa...

Stort grattis, inte många som landat en sådan öring.
Mvh
Micke Risberg
Team abu-trolling